Pages

Friday, November 9, 2018

BBM3410/18: KAWAN AKU DAH KAWIN!

Hai dan Assalamualaikumm..

Sekarang tengah trend kawin muda kan? Semua nak kawin. Kalau jumpa kawan-kawan pun sibuk sembang pasal kawin..kawin..dan kawin..Pada mereka yang mendirikan rumahtangga itu mestilah seronok. Aku pun kadang-kadang terfikir juga macam manalah diorang buat persiapan majlis perkahwinan. Umur pula muda bila masa nak kumpul duit. Kalau perempuan aku tak heran sangat, tentulah mak bapak taja tapi kalau lelaki macam mana pula tu. Aku yang belajar kat kota ni pun rasa semput memikirkan kewangan, mana nak mengisi perutnya lagi. 

Diam tak diam, dah ramai member aku yang kawin rupanya ada yang dah beranak pinak pun ada. Time aku sibuk terkocoh-kocoh nak ke kelas, mereka mesti sibuk menyiapkan sarapan buat si suami, time aku sibuk study nak final exam, mereka mesti sibuk mengasuh anak-anaknya. Apa-apapun itu semua rezeki masing-masing dapat kawin awal. hahaha..

Waktu aku cuti midsem haritu, sempatlah aku attend kenduri kawin member baik dari zaman sekolah rendah hingga menengah. Masing-masing dah ketemu jodoh dengan pilihan hati. Maaf sesangat, pada kawan-kawan sebelum ini yang kawin aku tak pergi. Umur dah mengijak ke angka 20-an ini kenalah rajin-rajin attend kenduri kawin orang, nanti kita kawin takde siapa pula nak datang.


Tahniah sahabat dan jadi isteri orang dah kau. Cepat betul masa berlalu tau tak, rasanya baru semalam kiteorang main guli-guli, panjat pokok hahahhaa. Tup-tup nak kawin da! Haishh!!

Semoga perkahwinan korang berdua berkekalan hingga ke anak cucu!


No comments:

Post a Comment